1. Који квалификовани електронски сертификат могу да користим и који је најбоље да набавим?

Одговор: Порески обвезници могу користити било који квалификовани електронски сертификат који издаје једно од овлашћених Сертификационих тела у Републици Србији (ПТТ, Привредна комора Србије, МУП, HALCOM или E-Smart Systems). Пореска управа се на исти начин односи према свим квалификованим електронским сертификатима и третира их равноправно.

  1. Да ли постоји радно време портала еПорези?

Одговор: Електронски сервиси на порталу „еПорези“ доступни су сваког дана у периоду од 6 часова ујутро до 24 часа у поноћ.

  1. Да ли законски заступник фирме мора да поднесе ПЕП образац како би се регистровао за електронско пословање са Пореском управом ?

ОдговорНе, законски заступници су већ регистровани за електронско пословање.

  1. Да ли је могуће да једна књиговодствена агенција врши пријаву за више обвезника?

Одговор: Могуће је да једна књиговодствена агенција врши пријаву за више различитих пореских обвезника. Потребно је да од сваког обвезника појединачно добије овлашћење за електронско пословање предајом попуњеног ПЕП обрасца надлежној филијали Пореске управе. Уколико законски заступник пореског обвезника поседује квалификовани електронски сертификат, он може доделити овлашћење лицу из књиговодствене агенције на самом порталу еПорези у делу за доделу овлашћења.

    1. Од сертификационог тела добили смо одговор да не могу да нам издају квалификовани електронски сертификат на ПИБ фирме/књиговодствене агенције. Каква је процедура у том случају?

    Одговор: Квалификовани електронски сертификат се издаје искључиво на физичко лице, односно на његово име и презиме и његов ЈМБГ. Квалификовани електронски сертификат се не повезује са фирмом/књиговодственом агенцијом у којој лице ради, обзиром да је предвиђено да само физичко лице може да поднесе и потпише пореску пријаву путем портала еПорези.

    1. Да ли је могуће да једно лице има овлашћење за подношење ПППДВ пријава, а друго лице за подношење ППППД пријава?

    Одговор: Да, могуће је. Измењени ПЕП образац (део 4.) омогућава доделу/одузимање обима овлашћења за различите врста пореских облика. Такође, сваки законски заступник, уколико поседује Квалификовани електронски сертификат, може и путем портала еПорези одабрати ниво овлашћења који жели да додели или одузме одређеном лицу за један или више пореског облика.

    1. Да ли по подношењу пореске ПДВ пријаве путем портала еПорези морамо одмах и да штампамо потврду о успешној предаји?

    Одговор: Штампање поднетих ПДВ пријава и потврда о успешном подношењу пријаве након њеног подношења није обавеза пореског обвезника. Сваки порески обвезник може штампати своје ПДВ пријаве или потврде о успешном подношењу ПДВ пријаве ради чувања тих докумената у сопственој архиви и наведена документа није потребно достављати Пореској управи у штампаном облику.

    На порталу еПорези налази се архива поднетих ПДВ пријава коју можете прегледати у сваком тренутку и штампати потребне пријаве и потврде. Пријаве се на порталу чувају онолико дуго колико је то прописано законским одредбама.

sr_RSSerbian
Scroll to Top