Kako se rešiti mikromenadžmenta u poslovanju?

Sve češće se susrećemo sa terminom „mikromenadžment“ u primeni sa negativnim kontekstom. Prema nekim definicijama on predstavlja stil vođenja u kojem menadžeri, direktori, šefovi i drugi nadređeni zaposleni prekomerno kontrolišu svaki aspekt rada svojih zaposlenih, ali i neretko preuzimaju da sami izvršavaju radne zadatke, koje bi njihovi zaposleni po prirodi njihovog radnog mesta trebalo samostalno da izvršavaju.

Pre nego što se dalje nastavi sa obradom ove tematike, trebalo bi napomenuti da su zaposleni, odnosno kadrovi preduzeća njegov najvredniji resurs. Ugrubo rečeno, o njemu treba voditi računa kako se troši. Da nastavimo igru reči, mogli bismo reći i da su kadrovi preduzeća njegov stub oslonca i da bi se bez njega preduzeće urušilo.

Mikromenadžment u praksi:

  • sprečava zaposlene da samostalno donose odluke i rešenja, kroz koje bi sticali iskustvo u radu
  • sprečava zaposlene da stvore osećaj pripadnosti timu
  • povećava stres i pritisak zaposlenih
  • prouzrokuje manjak kreativnosti i motivacije zaposlenih

Sve su ovo faktori koji mogu da prouzrokuju da zaposleni iz ličnog nezadovoljstva odluče da napuste kompaniju ili im se umanji produktivnost u radu.

Dakle cilj je jednostavan, ojačajmo stubove preduzeća, odnosno sačuvajmo najvredniji resurs preduzeća, ili bolje rečeno – podržimo zaposlene time što ćemo ukloniti ili minimalizovati proces mikromenadžmenta. Kako to uraditi?

  • Zaposleni su angažovani zarad izvršenja zadataka na njihovim radnim mestima. Dozvolite im autonomiju, odnosno preuzimanje samostalnog izvršenja zadataka i preuzimanja odgovornosti.
  • Ne izbegavajte delegiranje zadataka, ma koliko mislili da ste vi ti koji ćete brže taj zadatak kompletirati.
  • Fokusirajte se na kontrolu procesa i analizu rezultata na način koji neće uključivati angažovanje zaposlenog ili će se ovo uključivanje svesti na minimum.
  • Komunicirajte sa vašim timom i budite spremni da im verujete ukoliko uvidite da se radni zadaci blagovremeno i uredno izvršavaju.
  • Dozvolite zaposlenima da se fokusiraju primarno na radne zadatke zbog kojih su angažovani, odnosno ne dozvolite da zaposleni rasipaju svoju energiju kroz neke poslovne procese koji im stvaraju opterećenje u radu – česti i dugotrajni sastanci, učestalo popunjavanje izveštaja, dupliranje unosa podataka u evidencije, itd.

Zapamtite, mikromenadžment može neprimetno da vam uspori ili ugrozi poslovanje. Prepoznajte simptome na vreme i preduzmite korake da njegove posledice sanirate.

Edukujte se blagovremeno, budite spremni!

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

sr_RSSerbian
Scroll to Top