Društvena odgovornost u poslovanju

U dobu kapitalizma i korupcije, gde se jaz između bogatih i siromašnih povećava, neretko se u poslovanju razmišlja o društvenoj odgovornosti kao stavki koja ne predstavlja značaj cilj. Fokus je na rastu i maksimizaciji profita, a o materijalnom prestižu da ni ne počinjemo da pišemo. Međutim, treba uvideti da na jedan negativan primer društvene odgovornosti u poslovanju, može se videti nekoliko pozitivnih primera. Samo treba posmatrati.

Dakle kada god vidite da je neka kompanija postupila društveno neodgovorno, pokušajte da taj primer ne uzimate kao stereotip, već da imate u vidu da u istom trenutku postoji nekoliko kompanija koje postupaju društveno odgovorno. Iako je to svakako pozitivni aspekat u poslovanju, gde se stiče utisak da kompanije žele da postupe društveno odgovornost u cilju doprinosa društvu, zajednici i životnoj sredini, motiv je ipak nešto drugačiji.

Šta je društvena odgovornost u poslovanju?

Društvena odgovornost u poslovanju je pristup koji kompanije biraju prilikom obavljanja svojih poslovnih aktivnosti, a koji ima uticaj na društvo i životnu sredinu.

Zašto postoji trend rata društvene odgovornosti među kompanijama?

Nažalost, sa poslovnog aspekta, u poslovanju većina aktivnosti se svodi na to da se utiče na odluku potrošača da kupi vaš proizvod, robu ili  uslugu, ili izabere da se kod vas zaposli ili možda da postane vaš poslovni saradnik u poslovanju. Na takvu odluku utiče niz faktora koji uključuju i svest potrošača, potencijalnog zaposlenog ili poslovnog saradnika o poslovanju kompanije. Dakle budimo realni, većina kompanija ne pokušava da bude društveno odgovorno da bi pomogle društvu ili smanjile uticaj na životnu sredinu, već da bi maksimirale profit, a to ne mogu bez dobrog imidža.

Sigurno ste se susreli sa primerima gde su kompanije svojim postupcima doprineli tome da stekmu imidž kompanije koja nije društveno odgovorna, i samim time nije za saradnju. Kao rezultat, stagnirao je rast firme, zaposleni su je napuštali, poslovni saradnici izbegavali saradnju, a potrošači smanjili kupovinu proizvoda ili usluga.

Sa druge strane, susreli ste se sigurno i sa primerima da su svojim postupcima doprineli tome da steknu imidž kompanije koja jeste društveno odgovorna i to su neretko bile kompanije u kojima su kadrovi hteli da se zaposle, a kupci da od njih kupuju robu, proizvode i usluge, ili poslovni saradnici da uspostave saradnju.

Sada je vidljivo da polako dolazimo do odgovora – kompanija treba da bude društveno odgovorna u poslovanju da bi uspešno poslovala. To je neizostavna karika u lancu planiranja poslovanja.

Koji su primeri društveno odgovornog poslovanja?

Podrška lokalnoj ili široj zajednici u vidu donacija, sponzorstva i generalno organizovanja događaja koji za cilj imaju poboljšanje života zajednice na svim životnim planovima.

Briga o zaposlenima u vidu podsticanja njihovog razvoja, ekonomskog rasta i poštene konkurencije, koja ima za cilj da zadrži kvalitetan kadar u poslovanju kroz ostvarivanja njihovog zadovoljstva i sigurnosti.

Ekološka odgovornost u vidu smanjenja zagađenja, obavljanja reciklaže, povećanja energetske efikasnosti i korišćenja obnovljivih izvora energije koji ima za cilj da dugoročno očuva ekosistem u kome društvo obitava.

Etika u poslovanju u vidu poštovanja zakona, javne borbe protiv korupcije i transparentnosti u poslovanju koji ima za cilj da zajednici stavi do znanja da postavljeni sistem društva funkcioniše.

Iako se može primetiti donekle interesni pristup ovom procesu, ipak je dobro da on postoji jer doprinosi nekom većem društvenom blagostanju. Samo se nadajmo da će vremenom pustiti i umnožiti svoje korenove u modernom poslovanju, kao i da će se motiv za njegovu primenu promeniti da postane istinski u cilju unapređenja društva i očuvanje životne sredine, a ne kao sredstvo za ostvarenje profita.

ČAST IZUZECIMA!

Zapamtite:

Poverenje potrošača – ljudi radije biraju brendove koji „rade pravu stvar“.

Privlačenje talenata – zaposleni žele da rade za odgovorne firme.

Dugoročna održivost – firme koje misle na budućnost često bolje opstaju.

Edukujte se blagovremeno, budite spremni!

Оставите коментар

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

sr_RSSerbian
Scroll to Top